kedd, július 14, 2009

Szemelvenyek a mindennapi eletembol

Hat itt egy-ket vicces/erdekes sztorit probalok megosztani veletek, hogy mikkel telnek mindennapjaim es milyen is Afrikaban elni. Szoval ugye sose tervezz, penteken kitalaltam, hogy kimosom vegre a feher kopenyem, ami majd szepen megszarad hetfore, ehhez kepest penteken deltol nuku viz. Szoval se furdes, se mosas... Mondjuk multkor fogmosas kozben ment el a viz es persze total fogkremes voltaam, aztan kenytelen voltam vegig csepegtetve a fogkremet a folyoson a szobamban levo vizespalackig elmaszni meg vissza, hogy leoblitsem magamat. En fogmosashoz a helyi vizet hasznalom, szerintem ez meg belefer, bar lehet, hogy koze volt ahhoz, hogy a novekvo bolcsesseg fogam felett az inyem jol begyulladt (miert is nem szedettem ki?). szoval a mosas az hetfore maradt, ez is eleg vicces, ahogy ilyen nagy vodrokkel, hordva a vizet probalok feheret varazsolni a cucccaimbol. Inkabb kevesebb sikerrel, mert az izzadt dolgokba jol beleragad a por, ami szall itt mindenutt, meg ugye sar var az esok utan, ezenkivul pedig meg mango foltok is nehezitik a dolgot. De azert egesz buszke vagyok magamra, mert turhetoek lettek a dolgok, de mosas kozben mindig eszembe jut Jozsef Attila anyukaja, aki biztosan jobban csinalta anno..
A korhaz egyebkent valtozo. multheten a gyereksebeszeten voltam, lattam egy-ket erdekes esetet (coccygealis teratoma), meg sok-sok pici tunderbogar fekete babat. Aztan szerencsem volt, mert a teratoma muteten benn is voltam, bar ezek a mutetek engem nem nyugoznek le annyira, inkabb az anesztesek benazasat figyelem, mert eleg gyakran felebrednek es mocorognak a betegek mutet kozben, a gyerekek intubalasa meg eleg nehezkesen megy. A gyerekmutoben egyebkent kibirhatatlan meleg van, mindenkirol dol az izzadsag. A mostani heten urologian vagyok, egesz jol magyaraz a bacsi, es eljen british englisht hasznal. Egyebkent az urologiai korterem az filmekbe illo, 40 agyas, nagyon tomott, szuk folyoso kozte, az agyak rozsdasak, a matracok elhasznaltak es koszosak, neha ra van dobva egy-egy lepedo, az agyak kozott gusztustalan viragos, szinten megkerdojelezheto tisztasagu fuggony probalja biztositani a maganszferat. Eleg kontrasztos ehhez kepest, hogy az orvosok es orvostahallgatok teljes puccban vannak, nyakkendo, aranyora minden.
Aztan a spanyol lanyok kavarasznak a helyi sracokkal, szoval megy a szappanopera is.
Ami meg kozponti kerdes itt az a vallas. Ne ritkan kerdezoskodnek vadidegenek is a velemenyedrol ilyen szempontbol. A WC-n ulve mindig elolvashatom, hogy higgyek Istenben, eljen Krisztusban stb, de meg nem sikerult vegig ernem, mert a hasmenes kozepette (ez ugye mindenkinek van legalabb napi egyszer) nem tudok jol koncentralni. A szobatarsam is allandoan vagy hallelujjah musort nez a tv-ben vagy Bibliat olvas. Egyik vasarnap elmentunk mi is a "templomba", ami a hostel mellett egy kis terre kirakott szekeket jelent. Vicces volt, mindenki tancolt, enekelt. A fejmosas reszbol nem sokat ertettem (megnyugtatott, hogy a skot lanynak is komoly erofesziteseket kellett tennie, hogy megertse), viszont az emberek bologattak meg bekiabaltak teljes eksztazisban mint egy politikai beszeden (a korrektseg vegett nem reszletezem).
Hogy hogyan mukodnek a dolgok (ez nem velem tortent, de nagyon jellemzo): a tobbiek meg akartak nezni az orvosi konyvesboltot (mert ugye ki van irva), az is ki volt irva, hogy 4kor nyit. Odamentek hat 4re, sehol senki. Aztan felhivtak a szamot, ami szinten ott diszelgett, mondta a neni, hogy azonnal ott van. Vartak (mily meglepo) kb 1 orat. A neni megjott, kerdezte mit akarnak. Mondtak, hogy megnezni milyen konyvek vannak. Neni: nincs semmilyen, de barmit be tud szerezni.
Tegnap meg leneztunk a Labadi Beachre, ami itt van Accraban. Hat a taxis csak jo dragan vitt minket el, aztan jo sokaig is tartott a hatalmas dugo miatt. Aztan tobbet akartak kerni a strandbelepoert, de nem hagytuk! Aztan pedig arusok tomkelege aramlott oda hozzank. Volt, aki kozolte, ha nem vettel tole semmit, hogy rasszistak vagyunk. Egyebkent en nagyon jol le tudom ezeket razni, csak a tobbiek tul udvariasak, ugy pedig nem megy.
Szoval osszessegeben azt mondanam, hogy szelsosegesen erzem magam. Vagy nagyon le vagyok nyugozve, es total feldobva, vagy nagyon mennek haza Europaba enni valami finomat, boltokat latni es valogatni, meg nagy belso tereket, mosogeppel kimosni a ruhaimat, melegvizben furodni ilyesmi. Bar mostanaban kezdem megszokni jobban a dolgokat, nem faradok ki annyira, jobban kiismerem magam Accraban, a kozlekedest kezdem jobban hasznalni. Na aztan megyek kedvenc tanarom dr Trae orajara okosodni, meg szerzek elotte vmi gyumit :)

2 megjegyzés:

  1. büszke vagyok rád, hogy jól és egyre jobban boldogulsz, én már biztos meghaltam volna:)
    rájöttem a blog hátrányára is. az emailre az ember válaszol, erre nem, de épp dolgozom, úgyh ráérek, mindjárt írok neked én is beszámolót.
    ja és közhírré tétetik az örömhír h a 17 again immáron 3D-s változatban is megtekinthető:)

    VálaszTörlés
  2. Hát Klári! Nagyon köszönöm, h írod ezt a blogot, hatalmas élmény még olvasni is, de hogy átélni milyen lehet, azt még elképzelni sem tudom! :) Tényleg, ott mennyi kb. az átlaghőmérséklet? Lehet, h kicsit vígasztal az, h itt Magyarországon is 33-38 C van és lesz is még jópár napig... ;)
    Érezd jól magad, leszel még Európában eleget! :D
    Puszi!!!

    VálaszTörlés